2012. szeptember 1., szombat

Mindentbele teljeskiőrlésű kiflik

Azért választottsm ezt a nevet ennek a finomságnak, mert bármit lehet beletölteni, de tényleg bármit, édeset, sósat, amit akartok. Nálunk most virslis, sajtos-párizsis, és mexikói húskrémes volt. Amint látjátok a maradékok eltüntetésére kiválóan alkalmas ez a péksüti.


Hozzávalók:
 
25 dkg bármilyen teljeskiőrlésű liszt
25 dkg finom liszt (természetesen lehet az egész ebből)
1 tojás
1 tk cukor
1,5 tk só
1,5 dl olaj (én mostanában kókuszolajat használok, nagyon jó élettani hatásai vannak)
2-3 dl tej
1,5 dkg élesztő


Elkészítés:

A szokásos módon kelt tésztát készítünk. Tehát cukor a langyos tejben, ebbe az élesztő. Kb 10 perc alatt felfuttatjuk, mialatt kimérjük egy kelesztőtálba a többi hozzávalót. Ha az élesztő felfutott, beleöntjük a tálba és szép sima tésztát dagasztunk. Nekem nincs dagasztógépem, se kenyérsütőm, mindig a két kezemet és egy egyszerű kelsztőtálat használok, aminek légmentesen lezárható teteje van. De persze ennek hiányában is elkészíthető. A lényeg, hogy a két kezünkkel sima tésztát gyúrjunk, majd gombóccá formázva, letakarva 1 órán át meleg helyen kelesztjük. Ha megkelt akkor 3-4 részre szedjük és kisebb cipókat készítünk, újabb 10 percre pihenni hagyjuk. Ez idő alatt elkészíthetjük a tölteléket, ami mint említettem bármi lehet. Én most virslit daráltam össze sajttal, valamint egy kis natúr joghurtot kevertem hozzá, hogy jobban kenhető legyen. A másikba maradék párizsit és sajtot daráltam, még a harmadikba mexiói melegszendvicskrémet kevertem össze egy kis apróra vágott hagymával és joghurttal. Mindhárom finom lett. Ezek mellett ugyanilyen módszerrel el tudnám képzelni, sonkásan, pizzakrémesen, csokisan, lekvárosan.... Szóval ha letelt a 10 perc, akkor a kis cipókat kör alakúra nyújtjuk, majd 4-8 cikkre vágjuk, megtöltjük a töltelékekkel és feltekerjük. Tojással megkenjük, én még egy kis szezámmaggal is megszórtam. Előmelegített sütőben 20 percig sütjük, közepes hőfokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése