2012. szeptember 2., vasárnap

Kókuszolaj és az egészség

Mostanában rákattantam, az egészséges étel elkészítésére. Régebben is tettem kisérleteket a teljeskiörlésű lisztekkel, voltak fellángolásaim, de nem mindig sikerültek úgy ahogyan én azt elképezeltem, ezért inkább ráhagytam. Na jó ehhez hozzátartozik az is, hogy sajnos imádok enni, ami még nem is lenne baj, ha ugye nem látszódna meg minden egyes kenyérfalat rajtam. :-) Mert hát a péksütik, a friss, ropogós kenyér, a tészatételek a gyengéim. De most elhatároztam magam és ha egyszer én valamit a fejembe veszek...:-)Tehát ezentúl a lehető legjobban odafigyelek majd, kísérletezek az ízekkel, a hozzávalókkal és olvasok sokat-nagyon sokat a témában.
Ezekből elég sok minden kiderül, hogy pl. mi minden "szemetet" megeszünk. Jó, tudom mindig van valami amit felkapnak és rámondják, hogy ez egészségtelen és nem szabad, edd ezt helyette, majd 2 hónap múlva már az is tiltólistás. Nos akkor jön jogosan a kérdés: Mit is együnk akkor? 
Én erre azt mondom mindenki egye azt amiről úgy gondolja neki az jó. Ha ez egy szelet fehér kenyér akkor az, ha egy kiló sertészsír akkor az, ha egy kis szója akkor pedig az. Lényeg, hogy jól essen és ne legyen bűntudat utána.
Az hogy mit teszek az asztalra mindig is fontos volt számomra, hogy amit eszek és amit a családnak adok az házi legyen, ne tartalmazzon felesleges tartósítót, ízfokozót...
Tehát én messziről kerülöm, az instant leveseket és egyéb előregyártott félkész borzalmakat, a szörpöket, a szénsavas üdítőket és azt a bizonyos amerikai M-betűs gyorsétteremláncot. Szóval ez eddig is volt, de pár hónapja elkezdtem teljeskiörlésű liszttel sütni, főzni, barna cukrot valamint kókuszolajat használni, a tejfölt natúr joghurtra cseréltem. A csirke eddig is favorit volt nálunk, szóval a sertés húsokat nagyon nem kellett kiiktatni, mert nem sokat eszünk. Na és halfogyasztás, na azon kell még változatni, hogy kicsit sürűbb legyen, hogy ne maradjunk a kb havi 1-nél.
Most az egyik nagy "szerelmemről" a kókuszolajról szeretnék írni nektek, hisz ez is a bejegyzés címe.:-), majd meglátjátok nem véletlen a szerelem, ugyanis rengeteg jó tulajdonsággal bír. Összegyűjtöttem nektek ezt a sok-sok jót amit tud. Ezeket nem én találtam ki, nem az én okosságaim, bármelyik szakoldalon ezeket olvasnátok. Nem akarok én itt megtéríteni senkit, csak gondoltam leírom a tapasztalataimat egy nagyszerű dologról. Aminek az egyetlen hátránya (sajnos azért van neki, amiről ő nem tehet), az bizony az ára :-(  Sajnos hiába szeretnél te egészségtudatosan élni, hiszen úton-útfélen ezzel tömik az ember agyát, ha ez lassan megfizethetetlen. De azért ne essünk kétségbe lehet alternatívákat találni. Tudjátok van egy jó mondás, hogy: mindent lehet csak akarni kell :-)
 
No, de lássuk végre a lényeget :-)
 
A kókuszolaj igazi csodaszer, hiszen bárki fogyaszthatja, legyen beteg vagy egészséges ember. A kókuszolajjal betegségeket kezelhetünk, de az egészséges ember számára is igen ajánlott a kókuszolaj fogyasztása egészsége megőrzése érdekében és még pár dolog miatt. Most vegyük ezeket sorra.
Már tudjuk, hogy a kókuszolaj nagy része telített zsírsavakból áll. A kókuszolajban található telített zsírsavak csökkentik a szervezet káros koleszterintszintjét, de ugyanakkor növelik azokét, melyek jótékonyan hatnak szervezetünk működésére. A kókuszolajban található laurinsavnak köszönhetően megelőzhetjük a szív- és érrendszeri megbetegedéseket. Ez a sav még érfalainkat rugalmasabbá is teszi, növeli áteresztőképességüket, így a tápanyagok gyorsabban és könnyebben fel tudnak szívódni a szervezetben. Ugyanakkor a kókuszzsírra szívünket azért is védhetjük, mert stabil szerkezetének köszönhetően ellenáll a hevítésnek, ezáltal nem képes transz-zsírokat, mely nagyban pusztítja e jelentékeny szervünket.
A kókuszolaj magas lipid, laurinsav, kaprilsav és kaprinsav tartalmának köszönhetően elkerülhetjük a betegségeket, mivel ezeknek az anyagoknak immunerősítő hatásuk igen jelentős. Ugyanakkor ezek a savak még képesek elpuszítani a gombákat, baktériumokat, vírusokat, így védelmet nyújtanak e kórokozók által terjesztett betegségekkel szemben.
A sportolók is nagy kókuszolajrajongók, mivel e zsír segítségével képesek növelni teljesítményüket, hiszen azonnal energiaforrást jelent számukra. Gyorsítja az anyagcserét, így sejtjeik gyorsabban képesek megújulni, aminek a következtében frissebbek, stressztűrőbbek lesznek.
A fogyókúrázók számára is igen kedvelt ez az anyag, hiszen közepes hosszúságú szénláncaiknak köszönhetően nem vesznek részt a zsíranyagcserében, ennek köszönhetően nem alakulnak zsírpárnává és mivel gyorsítják anyagcserénket, így szervezetünket arra késztetik, hogy több energiát égessen el. A kókuszolaj grammonként is kevesebb kalóriát tartalmaz a többi étkezési olajnál.
A bőrápolásban is nagy szerepet játszik: fertőzéseket gyógyíthatunk vele, hiszen ha egy fertőzött területre kókuszolajat helyezünk, akkor egy olyan réteg keletkezik, mely nem engedi át a külső szennyezést és ezenkívül még a szövet megújulását is segíti. Antioxidáns hatásának köszönhetően késlelteti az öregedést és csökkenti a stresszt. Kozmetikai szerek alapanyagaként szolgál, mert csökkenti a pattanásokat, feszesíti a bőrt és fényesebbé teszi a hajat.
 
Röviden ennyit róla, remélem mások is megszeretik és élvezik majd jótékony hatásait. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése