2012. szeptember 3., hétfő

Mindenes tészta

A nevéből adódóan ez egy olyan fantasztikus tészta amibe bármit bele lehet tölteni. Gyakorlatilag mindenre jó, amihez a leveles, vajas tésztát el tudjuk képzelni, mert hogy tulajdonképpen ez az. Azzal a különbséggel, hogy ezzel nem kell annyit kínlódni, mint egy rétes, vagy más leveles tésztával. Nem kell hajtogatni, pihentetni, majd órákat pepecselni vele. Igaz ezt elkerülhetjük akkor is ha a boltban megvesszük az előre legyártott tésztát, de mint tudjátok én nem vagyok ezeknek a híve. Szerencsére rátaláltam erre a kitűnő receptre. Most sós süti lett belőle, de legközelebb szerintem rétesként próbálom meg. Majd azt is hozom, ha összejön :-)

Hozzávalók:

28 dkg liszt
22 dkg hideg vaj
2 dl tejföl
1 tk só


Elkészítés:

A liszttel elmorzsoljuk a hideg vajat, hozzáadjuk a tejfölt és a sót. Én kézzel jól összegyúrtam, amíg egy gombóccá nem alakult, majd a hűtőbe tettem egy éjszakára. Fontos, hogy minimum 4-5 órára hidegre kerüljön. Másnap elővettem, nyújtottam, töltöttem és kész. Még egy fontos dolog van, ha egyszer kinyújtottuk a tésztát, akkor többet nem szabad összegyúrni. Nem baj, vajdarabkákat láttok benne, pont ez a lényeg :-) Szóval előmelegített sütőben 15 perc alatt megsülnek.


 
ezek éppen virslis falatkák

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése