2012. szeptember 18., kedd

Rizsfelfújt körtével és csokival

Valami édességet akartam a hétvégén, de nem olyat amivel sok a gond, de nem is liszteset, meg abból kellett gazdálkodni ami éppen itthon volt, mert boltba menni nem volt kedvem a vasárnap délelőtti főzés közepette. Így hát szétnéztem a konyhában, tettem-vettem, majd ezt okoskodtam ki. Volt egy kis maradék, már puhulásnak induló körtém, meg egy tábla étcsoki elfekvőben a kamrapolcon, no meg egy kis rizs, ami persze mindenhol akad, szóval neki álltam.

Hozzávalók:

kb. 1 l tej
4 tojás, szétválasztva
1 bögre rizs (kb 3 dl )
5 ek. cukor
1 cs. só
1 citrom héja
4-5 db körte
1 tábla étcsoki
+ tej az öntethez

Elkészítés:

A rizst kb. 2 dl vízbe feltesszük főni, ha már kezd dagadni, akkor hozzáadjuk a tejet egy picit megsózzuk és megfőzzük, nem baj ha nem issza be az egész tejet, majd magába szívja amíg hűl. Ha ez kész akkor, a körtéket megpucoljuk és kockákra daraboljuk. Serpenyőbe tesszük, egy kis cukorral meghintjük és megpároljuk. Nem sok idő, kb. 10 perc, vigyázzunk, hogy ne főjjenek szét, mert akkor pép lesz belőle :-) A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral és a citromhéjjal, a fehérjét pedig kemény habbá verjük. Ha langyosra hűlt a rizsünk, akkor hozzákeverjük először a tojássárgáscukrot, majd a habot. Egy tepsit kivajazunk és a masszát beleöntjük. Ekkor tehetünk bele mazsolát is, de nekem ez most nem volt itthon, meg különben is ott a körte :-). Közepes hőfokon kb fél órán át sütjük. Akkor jó, ha már nem folyik a közepe és szép aranybarna a teteje. Amíg sül elkészítjük az öntetet. A csokit vízgőz fölött megolvasztjuk, majd tejet adunk hozzá és simára keverjük. A tej mennyisége attól függ mennyire híg öntetet szeretnénk. Tálaláskor felszeleteljük kockára a rizsfelfújtat a tetejére halmozunk a párolt körtéből, majd csokiöntettel meglocsoljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése