2012. július 2., hétfő

Óriás túró rudi

Mondtam már, hogy imádjuk a túrót? :-) Ha nem, hát most mondom, ha valakinek nem tünt volna még fel, sütiben, tésztán, édesen és sósan szinte minden formáját. A páromnál az abszolút favorit és amivel mindig le lehet venni a lábáról az a túró rudi. Mostanában elég sokat ünnepel a drága (júni eleje szülinap, júli vége névnap), szóval az ünnepi desszertekből nincs hiány. No de ilyen melegben kinek van kedve bármilyen krémes, édes sütihez, tortához meg pláne, de hát az ünnep meg mégiscsak most van,m édesség nélkül meg nem lehet ünnepelni. Így hát gondoltam összehozom a kellemest a hasznossal és elkészítem neki a kedvencét, óriás kivitelben.

Hozzávalók:

őzgerincforma
legalább fél kg túró( az se baj ha több)
2 ek tejföl, de ha van akkor szerintem jobb egy doboz habtejszínt használni, attól még krémesebb lesz
1 csomag Dr. Oetker zselatinfix (én mindig ezt használom, még nem csalódtam)
porcukor kb 5 ek., de aki édesebben szereti mehet bele több is
1 cs. vaníliás cukor
reszelt citromhéj
1 üveg meggybefőtt lecsepegtetve, vagy 2 marék friss meggy
1 tábla étcsoki

Elkészítés:

A túrót villával áttörjük, hozzáadjuk a cukrokat, citromhéjat, tejfölt, vagy a felvert tejszínt, és legvégül a zselatinfixet. Jól összedolgozzuk, lehet robotgéppel is én lusta voltam elővenni. Ha ezzel megvagyunk, kibéleljük folpackkal a formánkat, az alját megszórjuk a lecsepegtetett meggy egy részével. A maradék meggyet, a túróhoz keverjük. Beleöntjük a formába a túrós masszát, majd betesszük a hűtóbe, legalább egy délelőttre, az se baj, ha egész éjszak áll. hogy jól megdermedjen. Amikor már kellően kemény, akkor kivesszük, egy tálcára borítjuk, lehámozzuk róla a folpackot, és olvasztott étcsokival nyakon öntjük. Újra hűtő, amikor a csoki megszilrádult szeletelhetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése