2012. július 11., szerda

Csirkemájas - rizottó

Nagyon szeretem a hasam, imádok enni, mindenféle újdonságot, új ízvilágot kipróbálni, de be kell valljam a belsőségekkel, köztük a májjal eléggé hadilábon állok. Egyszerűen nem szeretem őket, semelyiket, semilyen formában, ez van. Na de attól, hogy én még nem eszem ilyesmit, a család többi tagja még igen, így nem foszthatom meg őket ettől az ételtől sem. Tegnap rászántam magam és készítettem egy kis rizottót. Én rántott hallal ettem, még a többieknek jutott a csirkemáj. Állítólag finom volt. Erről nem tudok nyilatkozni, ugyanis az ilyen és ehhez hasonló ételeket úgy készítem, hogy míg fő, közben ők kóstolnak, mert én a világ kincséért sem dugnám bele a nyelvem az ilyenfajta ételekbe :-) Szóval ez a bejegyzés így lehet nem túl hiteles, de azért próbáljátok ki, hátha nektek ízlik :-)

Hozzávalók 2 személyre:

kb fél kg csirke máj
só, bors
1 nagy fej hagyma
olaj
rizs
kukorica
borsó
ételízesítő

Elkészítés:

A csirkemájat apró csíkokra vagy kockákra vágjuk. Olajon megfonnyasztjuk a hagymát, rádobjuk a májat, borsozzuk. Kicsi vizet öntünk alá, hogy biztos ne égjen le. Fedőt rá és kb fél óra alatt puhára pároljuk. Csak a legvégén sózzuk, nehogy megöregedjen a máj és akkor kemény, rágós lesz. Amíg a máj puhul, elkészítjük a rizottót. Olajon kicsit megpirítjuk a rizst, majd vizet öntünk, ételízesítővel megszórjuk. Pontos mennyiségeket nem tudok írni, mert nekem van egy nagyszerű párolóedényem, mindig abban készítem a rizst és a vizet csak úgy szemre szoktam hozzáönteni. Megpároljuk a rizst, nem baj ha most kicsit ragadósabb és nem vállnak el a szemek egymástól itt most ez a lényeg. A legvégén adunk hozzá kukoricát és borsót, jól elkeverjük, pár percig együtt pároljuk őket. Tálaláskor össze is keverhetjük a rizst a májjal, én most nem ezt tettem, hanem a tányér aljára mertem egy kis rizst, majd arra a májat. Így jobban érvényesülnek a szép színek. És bár látványra tetszett, még se mertem megkóstolni :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése