2012. július 7., szombat

A tökéletes pizza

Megtaláltam, mit megtaláltam, megkaparintottam egy közeli ismerősmtől a tökéletes pizzatészta receptjét. Aki nem mellesleg szakács és ő készíti szerintem a városban a legjobb pizzát. Most viszont mivel megosztotta velem ezt a tuti receptet, azt hiszem lett egy konkurenciája :-) Komolyan mondom életem egyik legjobb pizzáját ettem, ma délben.
Nos mivel nem vagyok irígy, ezért megosztom veletek is eme finomság receptjét.


Hozzávalók:

1 kg liszt
2 ek só
4 ek cukor
2,5 dkg élesztő
1,5 dl olaj
és annyi víz amennyit felvesz a gyúrás közben


Elkészítés:

A hozzávalókat kimérjük és egy nagy kelesztőedénybe tesszük. Elkezdjük összeállítani a tésztát, közben folyamatosan adagoljuk hozzá a vizet, és addig gyúrjuk amíg egy szép nagy gombócunk nem lesz, ami elválik az edény falától. Kicsit meglisztezzük a tetejét és duplájára kelesztjük. Ha megkelt 2 részre osztjuk, az egyik felét betesszük a mélyhűtőbe. Kiválóan fagyaszthatóak a kelttészták így amikor legközelebb kedvünkszottyan valami finomságra csak gyors kikapjuk a hütőből. A másik felét négy egyenlő részre osztjuk, így lesz négy közepes méretű pizzánk, szerintem eze gy négytagú családnak bőven elég egy vacsira, de aki többet szeretne az persze a másik felét is ossza szét négy részre. Ezután kis gombocokat formázunk a tésztánból és megpróbáljuk köralakúra nyúktani és lehetőleg vékonyra. Ha ez is megvan akkor előmelegítjük a sütőt, kibélelünk egy tepsit sütőpapírral, ráhelyezzük a pizzalapunkat és ízlés szerint pakolunk rá mindenféle földi jót. Nálam most volt paradicsomos alapú is, meg tejfölös alapú is. Erre ment rá a sonka, virsli, gomba, kukorica és sok-sok sajt, no meg oregánó a végére. A forró sütőbe helyezzük, majd amikor a sajt kezd szép piros lenni kivesszük és megpróbálunk a kóstolással legalább egy tíz percet várni :-)


egyik fele paradicsomos, a másik tejfölös érdemes kipróbálni mindkettőt


2 megjegyzés:

  1. Na, ez lesz a vacsi ma! Írom is receptet! Köszi, hogy megosztottad velünk!

    VálaszTörlés
  2. "Hallom" ma elfagyiztátok az időt :-) Azért remélem sort kerítesz rá hamarosan, megéri bekapcsolni a sütőt miatta még ilyen melegben is.

    VálaszTörlés