2012. július 9., hétfő

Kiwis-habos süti

Ezért a sütiért aztán tényleg érdemes még ebben a nagy hőségben is bakapcsolni a sütőt. Nem is kell olyan sokáig kb 15-20 perc és megvagyunk a tésztával. Annyira friss, üdítő ez a szelet hogy ezt muszáj kipróbálnotok. Nálunk nagy sikert aratott. Hamarosan újra terítékre kerül szerintem, mert nekem alig jutott belőle, így nem tudtam rendesen kiélvezni az ízeket. Más gyümölccsel kombinálva is tökéletes lehet szerintem.

Hozzávalók:

Tészta:

10 dkg ráma
10 dkg cukor
4 tojás
7 dkg liszt
2 ek. kakaó
fél cs. sütőpor

Krém:

5 dl hulala tejszín
kb 3-4 ek tejföl
3 ek porcukor
citromlé
kb 4 db kiwi

Tetejére:

átlátszó tortazselé

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztjuk. A rámát a cukorral habosra keverjük, beletesszük a tojássárgáját, ezzel is elkeverjük. Apránként hozzáadagoljuk a sütőporos lisztet, kakaót majd óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérje felvert kemény habját. Sütőpapírral bélelt közepes tepsiben sütjük 180 fokon tűpróbáig.
Amíg sül a tészta elkészítjük a habos részt. A hulalát felverjük jó keményre. Próbáltam már ezerféle tejszínt, nevesebb márkásat, kevésbé híreset, nálam ez vált be, ebbe nem kell zselatinfix, még másnap is gyönyörű kemény a habja. Szóval ezek után csak ezzel dolgozom majd. Na ha felvertük a habot, beletesszük a porcukorot, a tejfölt, 3-4 ek citromlét, ízlés szerint, én még citromhéjat is eltudnék benne képzelni, de nekem az most nem volt itthon, így maradt a lé. Ha kihült a tészta, rákenjük a habot, majd szeletekre vágott kiwivel kidiszítjük. A legvégén pedig tortazselével meglocsoljuk. Pár órára mehet a hütőbe és kész.

ezt az egy szeletet sikerült a fotózáshoz megmenteni :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése