2012. július 23., hétfő

Quesadillas

Nem rég ettem ilyet egy étteremben. Mikor megrendeltem fogalmam se volt róla hogy mi lehet ez, csak valami különlegeset akartam. A leírásban annyi szerepelt, hogy csirkemelles-zöldséges, na akkor gondoltam annyira rossz már csak nem lesz. Mikor kihozták a látvány már tetszett, aztán az ízében se kellett csalódnom. Miözben ettem és nézegettem, miből is készülhetett ez az étel rájöttem hogy ez végülis nem is olyan nagy ördöngősség. Így hamarosan utánajártam a neten, majd megalkottam az én verziómat. Amúgy ez a nevéből is adódóan egy mexikói kaja, amit valószínűleg, ha igazi mexiói enne rá se ismerne, de mindegy mon djuk hogy az :-) A lényeg, hogy finom és egyben egy kicsit különleges is.
Először is szükségünk lesz tortillalapokra, amit vagy megveszünk valamelyik hiper-szupermarketben, vagy elkészítjük a házi verziót. Én természetesen a második variáns mellett döntöttem. Nem nagy dolog pár perc és hát szerintem lényegesen jobb a boltinál. Szóval ha már egyszer nekiállunk, akkor inkább szánjunk erre is egy kis időt.

Hozzávalók:

Tortilla:

20 dkg sima liszt
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 tk. sütőpor
2 dl langyos víz
fél dl olaj


Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk és 15 percre pihentetjük. Ha letelt a pihenőidő, akkor 6 részre osztjuk és palacsintasütő méretűre nyújtjuk, jó vékonyra és lehetőleg köralakúra. Ha megvagyunk a palacsintasütőt felmelegítjük és olaj nélkül megsütjük benne a tortillat, 1 perc az egyik 1 perc a másik oldalon. Nedves konyharuhára tesszük őket, hogy ne száradjanak ki még a töltelék elkészül.


Töltelék:

csirkemell 4 személyre kb 1,5 kg
kukorica
vörösbab( én mindig konzervet használok)
20 dkg sajt kb
barbecue villámpác
1 dl olaj
uborka
paradicsom
3 dl tejföl és natúr jogjurt keveréke


Elkészítés:

A csirkemelleket felcsíkozzuk, majd az olajban elkeverjük a villámpácot és ebbe beleforgatjuk a húst, kb 1 órán át minimum érleljük. Serpenyőben kis olajat hevítünk ebben megsütjük a csirkemelleket. A zöldségeket közben apró kockára vágjuk, a sajtot lereszeljük. Ha kész a husi, jöhet az összeállítás.
Egy tényérra helyezünk egy tortillalapot, ráhalmozunk egy jó adag sajtot, erre megy a csirkemell egy része és a zöldségek, majd a tetejét sajttal zárjuk és a végén egy tortillalapot rárakunk. Olyan mint egy szép nagy kerek torta. Meglocsoljuk a joghurtos-tejföllel és kész is, ehetjük, késsel villával szépen szeletelhető, mert a sajt összeragasztja kicsit.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése