2012. február 10., péntek

Habos diós süti

Még karácsonyra rendeltem egy jó nagy adag diót a zserbóhoz(amiről ugye nem készült kép, sajna), hisz nálam a karácsony zserbó nélkül nem az igazi. Maradt még abból a dióból, gondoltam ideje lenne valamire felhasználnom, és milyen jól gondoltam. Mennyei ez a habos diós krém, omlós tésztában. Olyan igazi nagyiféle süti ez szerintem. Érdemes kipróbálni, nem okoz csalódást.

Hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt
1 cs. sütőpor
15 dkg porcukor
25 dkg margarin
2-3 evőkanál tejföl
3 tojás sárgája

Habos krém:

3 tojás fehérje felverve
15 dkg porcukor
25 dkg dió darálva
1 citrom reszelt héja
fél üveg baracklekvár


Elkészítés:

Sütőporos lisztben elmorzsolom a margarint, majd hozzáadom a cukrot a tojássárgáját és a tejfölt. Kézzel összegyúrom, amikor összeállt a tészta lisztezett deszkára teszem. Ketté veszem a tésztát 1harmad, 2 harmad arányban. A nagyobb darabot kinyújtom tepsiméretűre. Kivajazott tepsibe helyezem. Megkenem baracklekvárral. Ezután összeállítom a dióskrémet. Fehérjét kemény habbá verem, majd hozzáadagolom a cukrot és a diót. Óvatosan összekeverem, belereszelem a citromhéját. Ezt a baracklekvárra kenem. Most jön a mókás része. Itt újra az oviban éreztem magam, mintha csak gyurmakígyókat sodornék:-) Szóval a maradék tésztából hosszabb rövidebb "gilisztákat" sodrunk, ezekkel berácsozzuk a sütinket. A végén lekenjük tojással, és kb 40 perc alatt készre sütjük.


itt még egyben



3 megjegyzés:

  1. Nyami :) Jól néz ki! Biztos nagyon fini is volt!

    VálaszTörlés
  2. Egyébként hasonlót én is ismerek (Lekváros - rácsos linzer), csak a diós rész helyett tojáshab van.

    VálaszTörlés
  3. Én ezt most jól megsütöm. Olyan jól néz ki, hogy kedvet kaptam alkotni. :D
    Köszönöm!

    VálaszTörlés