2012. október 29., hétfő

Narancsos-csokis alagút

Szépen lassan, szinte észrevétlenül, de elérkezik a tél, amit valahogy senki se vár, senki se szeret és a legutálatosabb évszakok közé sorolják. Én most megpróbáltam a napokban kicsit ráhangolni magam a hidegre, a fázós, sötét estékre. Ahogy ezen elmélkedtem és már előre sajnáltam magam, hirtelen változtattam a gondolatmenetemen és számba vettem, hogy mik azok a dolgok amik miatt igen is szerethető ez az évszak is. Pl.: itt van elsőként ugyebár a karácsony és az ehhez kapcsolodó ünnepkörök, vagy a jó kis összebújós filmnézős esték/délutánok, no meg a finomabbnál-finomabb sütemények illata, ami ilyenkor olyan jól bejárja az egész lakást. Ekkor kerülnek elő nálam az ugynevezett téli receptek, vagyis azok amikben olyan összetevő van ami valamiért számomra a telet, vagy a karácsonyt idézi elő. A narancs is ebbe a sorba tartozik. Bár igaz lehet szinte az egész évben kapni, mégis én mindig csak ilyen tájt szoktam először ízlelgetni( gondolom ezzel nem vagyok egyedül). Szóval elérkezett idén is ez a pillanat, a hétvégén vettem egy adag narancsot, amiből aztán ez sült ki.

Hozzávalók:
 
2 narancs leve és héja
5 dkg csoki apróra vágva
1 pohár kefír
2 szűk pohár liszt
1,5 pohár cukor
fél pohár olaj
2 tk sütőpor
1 tojás
1 cs. vaníliás cukor

Elkészítés:

A száraz és a nedves hozzávalókat külön-külön elkeverjük, majd a kettőt összevegyítjük. A legvégén beletesszük a csokit és a narancs levét és héját, ha kicsit sűrűnek itéljük a tésztát, akkor narancslével hígabbá tehetjük. Sütőpapírral bélelt őzgerincformába sütjük kb. 45 percig 190 fokon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése