2012. október 10., szerda

Töltött gomba

Nem mondhatnám, hogy gyerekkoromban az asztal körül kergettek, ha nem ettem meg a gombát, mert nem is nagyon emlékszem, hogy sűrűn lett volna nálunk az asztalon, valamiért nem preferálta anyukám ezt a zöldséget. Így sokáig azt hittem, hogy nem szeretem, de valamikor jó pár évvel ezelőtt azt hiszem talán egy sonkás - gombás pizza meghozta a kedvem a gomba iránt. Legtöbbször bevallom inkább csak rántott formában, esetleg tejszínes szószban bukkan fel a konyhámban, ezért most gondoltam kipróbálom más formáját is. Nem csalódtam és meg kell állapítanom méltatlan ennek a zöldségnek, hogy mindig csak zsemlemorzsabundába takarjuk. Próbáljátok ki: gyors, egyszerű, finom és a szemnek is gyönyörködtető :-)

Hozzávalók:
 
töltenivaló gomba ( én csiperkét használtam természetsen jó nagyfejűeket) pontos mennyiséget nem tudok mondani, kb 20 fej volt
30- 40 dkg darált hús
bors
kakukkfű
10 dkg reszelt sajt
3- 4 db nagyszemű paradicsom
1 fej hagyma
kicsi olaj
tetejére még plusz reszelt sajt

Elkészítés:

A hagymát apró kockára vágjuk és az olajon megfonnyasztjuk, majd beledobjuk a darálthúst. Fehéredésig pároljuk, közben fűszerezzük. A legvégén adjuk hozzá a sajtot,ez azért kell, hogy összefogja a húst. A gombákat megtisztítjuk a közepüket kiskanállal kivájjuk, ide tesszük a tölteléket. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a gomba fejeket, rárakjuk a szeletelt paradicsomot és a végén reszelt sajttal meghintjük. Alufóliával letakarjuk és kb fél órát a fólia alatt sütjük, majd levesszük és a sajtot rápirítjuk. Rizzsel és friss salátával tálaljuk.

 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése