2012. október 11., csütörtök

Csokis párnácskák

Egyszerű virslis krumpli levest főztem, mindenképp valami kelt tésztát képzeltem el utána. Jött is gyorsan az ötlet, hogy a maradék virslivel töltöm majd meg. No de a sok sós íz mellett kellett valami édes is, így gondoltam egy kis csokival megtöltöm rossz nem sülhet ki belőle :-)
A tészta egy hagyományos rozsos liszttel készült kelt tészta. Virslis változatban már fenn van itt. Annyit változtattam, hogy felesben raktam hozzá a fehér és a teljes kiőrlésű lisztet, mert kenyér lisztem nem volt itthon. A többi ugyan az. Egyik fele tehát virslis lett, a másik pedig csokis.

Csokitöltelék:
 
3 dl tej
1 cs. csoki puding-főzős
3 ek cukor
1 tábla étcsoki

A pudingot a szokásos módon megfőzzük, levesszük a tűzről és hozzáadjuk a széttördet étcsokit, elkeverjük, hogy jó belesimuljon a pudingba.

Formázás:

Először kifliket akartam, de rájöttem, hogy akkor a töltelék lehet kifolyik, így lett párnácska. A megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtottam és kisebb téglalapokra vágtam. A közepére tettem a csokis tölteléket, majd ráhajtottam az egyik felét, a szélét jól összenyomkodtan, hogy biztos ne folyon ki belőle a csoki, majd ráhajtottam a maradék tésztát. Tojással megkentem és egy kis cukorral megszórtam a tetejét. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon aranybarnára sütjük.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése