2012. március 1., csütörtök

Bounty torta

Szülinapi tortának készült, a párom anyukájának. Hosszasan gondolkodtam, hogy milyet is süssek neki. Természetesen mindenképp olyat akartam, amit mindenki szeret, de főleg az ünnepelt. Néztem a netes blogokat, sütis- tortás oldalakat, sok jó receptet találtam, sokat el is mentettem, de valahogy egyikre se tudtam azt mondani, hogy " igen ez az, ezt kerestem". Aztán egyszercsak, szinte szembe jött velem ez a recept. Azonnal tudtam: megtaláltam. Szombat este el is készült. Bár hozzáteszem néhány ponton átalakult a recept szerinti terv:-) Már mindjárt a tészta sütés után, ugyanis nem jött fel akkorára ahogy én azt szerettem volna. Szerintem mindent jól csináltam, de a sütőm sajna már nem mai gyerek, így néha akadnak vele gondok, most is azt hiszem ő volt a bűnös.( Na de, talán az idén hoz nekem egy újat a jézuska) :-). Szóval a recept szerint a torta alapunk miután megsült és kihült, le kell vágni a tetején, kb 1 cm-es korongot. A torta belsejét pedig ki kell kaparni kanállal, úgy hogy alul és oldalt is maradjon a tortának pereme, majd ebbe a lyukba kell a krémet beletölteni, a levágott korongot pedig visszatenni a tetejére. Na nálam ez a rész módosult, nem vágtam le a tetejét, sőt még ketté se nagyon tudtam, ezért a krémet simán rákentem a tortaalapra:-)
Na lássuk a receptet.

Hozzávalók:

Tészta:

4 tojás
25 dkg porcukor
1 dl hideg víz
15 dkg liszt
1 cs, sütőpor
4 dkg kakaópor

Krém:

4 dl habtejszín
1 cs. vaníliás cukor
20 dkg kókuszreszelék
3-4 ek. porcukor
1 cs. zselatinfix

Máz:

15 dkg cukor
2 dkg liszt
3 ek. kakaó
1,5 dl tej
kiskanál őrölt fahéj
8 dkg vaj
2 dl hideg víz

Elkészítés:

A tojássárgáját a porcukorral összekeverem, majd apránként hozzáadom a vizet. Egy másik tálba összekeverem a lisztet a sütőport és a kakaót, majd ehhez hozzáadagolom a tojásos masszát, végül óvatosan belekeverem a tojások felvert habját. Egy 24 cm-es kerek tortaformába töltöm, amit előzőleg sütőpapírral bélelek ki. Előmelegített 170 fokos sütőben tűpróbáig sütjük.
Ha kész, megvárjuk még kihül. Addig elkészítjük a krémet.

Krém:

Felverjük a habtejszínt, majd ha már félkemény, hozzáadom a cukrot és a zselatinfixet, majd ha már elég kemény a hab, akkor hozzákeverem a kókuszt.
Ha kihült a tészta, akkor, ha az eredeti recept szerint járunk el, akkor levágunk egy 1 cm-es peremet a tortánkról, majd a belsejét kikaparjuk úgy hogy maradjon alja és pereme a tésztánknak,ebbe a lyukba öntjük a krémet. Ha valaki úgyjár mint én, akkor vagy kettévágja a tésztát és közé teszi a krémet, vagy csak simán a tetejére keni.
Legvégül jöhet rá a máz, ami aztán igazán hab a tortán, de tényleg, szinte ettől lesz olyan finom. Kiválóan illik a kókuszos tejszínes krémhez. Ne ijedjetek meg ez nem egy rádermedős máz. Direkt folynia kell egy kicsit.

Máz készítés:

A vajon kívül mindent egy tálba teszünk, kevergetve pár perc alatt sűrűre főzzük.A tűzról levéve beletesszük a vajat, majd ha már majdnem teljesen kihűlt a tortára kenjük. Kb puding állagúnak kell lennie.

Én nem vagyok annyira kókuszfan, de ez valami isteni:-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése