2012. március 19., hétfő

Somlói galuska

A múltkoriban valami finomságra vágytunk, de nem igazán tudtuk mit is ennénk. Akkor ugrott be, hogy már ezer éve nem csináltam somlóit. Régebben a lidl-s előre csomagolt verziót részesítettük előnyben, jobban mondva a párom, mert én annyira nem rajongok az ilyen előre legyártott kész termékekért. No meg az ár és a minőség sincs párhuzamban egymással szerintem. Egyszer aztán, amikor ismét nyúlt volna a polcra eme édességért, akkor megígértem neki, ha most ezt gyorsan visszateszi, készítek neki valami sokkal finomabbat. Kutattam a neten receptek után, aztán végül kialakult az én somlóim. Biztos a cukrászmesterek nem így készítik, de mi így szeretjük.

Hozzávalók:

4 tojásból piskóta- ennek az elkészítését nem írom le, úgyis mindenkinek megvan a maga jólbevált receptje
15 dkg durvára tört dió
1 csomag mazsola
rumaroma
pici cukor
1 csomag vaníliás főzős pudingpor
fél l tej
4 ek cukor

Csokiöntet:

2 ek. liszt
15 dkg cukor
3 ek kakaó
1 kiskanál fahéj
2 dl hideg víz
1,5 dl tej
8 dkg vaj

Elkészítés:

A piskótát megsütjük. Én úgy szoktam, hogy még sütés előtt ketté veszem a masszát és az egyik felébe kakaóport is teszek, így a végén kétféle piskótám lesz. Amíg ez sül, a mazsolát beáztatjuk a cukrosvizes-rumaromába. Elkészítjük a pudingot kissé hígabbra. Ha a piskóta kihűlt apróra daraboljuk.
A máz: a vajon kívül mindent egy tálba teszünk és lassú tűzön összefőzzük, amikor már sűrűsödik, akkor levesszük a tűzről és hozzákeverjük a vajat is.
Ha mindennel megvagyunk, akkor jöhet a rétegezés. Én most fagylaltos kelyhekbe és kompótos tálakba tettem. De lehet egy nagyobb jénaiba lerakni. Az aljára kerül egy kis piskóta, majd mazsola és dió, ezt jól nyakon öntjük vanília pudinggal, majd újra piskóta, mazsola, dió a tetejére piskóta kerüljön. Legvégül meglocsoljuk a langyosra hűlt csokimázzal. Tejszínhabbal a tetején tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése