2012. március 30., péntek

Cukkini ropogós

Szeretem a cukkinit, mert könnyű, finom és egészséges. Nagyon jól bele lehet rejteni ételekbe úgy, hogy senki nem veszi észre, abban bizony zöldség van. Ezt még a párom is megeszi, pedig nincs túl jó barátságban a cukkinivel.

Hozzávalók:

3 db közepes zsenge cukkini
liszt
1 tojás
2 g. fokhagyma
tej
bors


Elkészítés:

A cukkinit meghámozzuk és a reszelő nagylyukán lereszeljük, sózzuk és hagyjuk állni kicsit. A lisztből, tojásból, tejből tulajdonképpen egy sűrű palacsintatésztát készítünk, sózzuk, borsozzuk és belereszeljük a fokhagymát. Olajat hevítünk egy serpenyőben. Amígy melegszik, a cukkinit jól kinyomkodjuk és a palacsintatésztához tesszük. Összekeverjük, majd egy kanál segítségével kis halmokat kanalazunk a serpenyőbe. Közepes hőfokon szép pirosra sütjük. Nem szabad hirtelen, mert akkor a közepe nem sül át. Rizzsel és fokhagymás joghurttal, vagy tartár mártássak tálaljuk.



2 megjegyzés:

  1. Ez olyan, mint az én tökpuffancsom! Ahhoz kapros-fokhagymás tejfölt szoktam készíteni. Legközelebb, cukkinivel fogom készíteni. Biztosan nagyon finom! Ja, én nem szoktam kinyomkodni, abban keverem bele a hozzávalókat. Kevesebb tojás kell! :)))

    VálaszTörlés
  2. Milyen igazad van, legközelebb kipróbálom :-)

    VálaszTörlés