2012. március 26., hétfő

Csirkemell kuglófformában sütve

Csirkemellfanok vagyunk, mint már oly sokszor írtam. Nem győzök újabbnál újabb receptek után vadászni, hogy ne mindig ugyanaz kerüljön az asztalra. Bár a család nem bánja a régieket sem, de nekem muszáj mindig valami újat kreálnom, magam miatt. Ez egy elég kiadós és valljuk be nem egy olcsó recept, de néha néha belefér és nagyon finom. Az eredeti leírás szerint kiolajozott kuglófformában kell rétegezni a hozzávalókat, a végén pedig kiborítani és szépen szeletelni,  mint egy tortát. Na ez a része a dolognak nekem nem jött össze, de azért kihalásztuk a formából:-) Legközelebb sztem csak sima jénaiba teszem, úgy könnyebb szeletelni, talán :-)

Hozzávalók:

1 kg csirkemell
4-5 szelet baconszalonna
paprikásszalámi szeletek
6-7 db tojás
sajt
só, bors
apróra vágott snidling, és petrezselyemlevél


Elkészítés:

A formánakat kiolajozzuk. Csirkemelleket befűszerezzük, ízlés szerint. Beborítjuk a forma alját csirkemell szeletekkel, erre teszünk bacont, majd a paprikászalámit, ráütünk 4-5 tojást egészben hagyva, majd megszórjuk jó sok reszelt sajttal, ezt fűszerezzük a snidlinggel és a petrezselyemmel. Újra csirkemell, bacon, szalámi, majd sajt és a végén 2-3 tojást felverünk ezzel öntjük nyakon. Előmelegített sütőben kb 50 percig sütjük alufóliával letakarva, majd ha szép piros a teteje akkor kivesszük.

3 megjegyzés:

  1. Hááát, ez is tök jóóóóó! Ilyenre sosem gondoltam, hogy lehet sütni egy tortaformában! És milyen egyszerű???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja engem is a sütési mód ötletessége fogott meg, de mint írtam sajna nem jött ki úgy, ahogy én azt szerettem volna, de ízre mindenképp várakozásoknak megfelelő. És tényleg egyszerű, csak beledobálsz mindent, a többit a sütő megoldja :-)

      Törlés
    2. Most nézem az időpontot. Te jó ég még akkor van erőd ilyesmire?:-)

      Törlés