2013. július 19., péntek

Erdei gyümölcsös joghurt fagyi

Visszatértem a nyári kedvencekhez a fagyihoz. Készítettem közben már túrósat is, cseresznyével, meg citrommal, de megmondom őszintén azzal még kísérletezni kell, majd ha meg lesz a tökéletes recept, hozom. Így se rossz, én már kezdem megszokni, csak elég darabos és kristályos lett. Na de azóta elkészült a csokis meggyes változat is. Ugyanolyan,  mint a csokis-kekszes, csak keksz helyett meggyet tettem bele, nem csalódtunk :-) 
No de lássuk a mait:

Hozzávalók:

30 dkg natúr joghurt
2 dl habtejszín
15 dkg porcukor
2 tojásfehérje
erdei gyümölcs keverék ízlés szerint
2,5 dkg víz

Elkészítés:

A natúr joghurtban elkeverjük a cukor felét és a habtejszínt (nem kell felverni). A vízből és a maradék cukorból szirupot főzünk. A fehérjét kemény habbá verjük, óvatosan hozzácsurgatjuk a forró szirupot, majd tovább verjük, amíg szobahőmérsékletű nem lesz. A joghurtos keveréket hozzáadjuk a tojásfehérjéhez, összekeverjük. Az erdei gyümölcsöket áttörjük,  ha fagyasztottat használunk akkor természetesen előtte felengedjük. Én ezt a műveletet krumplinyomóval szoktam csinálni, de aki még pürésebbre, simábbra szeretné annak a turmixgépet ajánlom. Ezt is hozzákeverjük a joghurtos, fehérjés keverékhez. Fagyi gépbe tesszük és hagyjuk hogy elvégezze a dolgát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése