2012. április 10., kedd

Joghurtos-sós stangli

Gyerekkoromban rengeteg ehhez hasonló sós rudakat ettem. Minden ünnep alkalmával sütött anyukám, ez elmaradhatatlan volt. Én is akartam egy ilyen gyors, sokáig elálló és finom, puha sósat. A kutatásaim eredménye ez lett. A sok joghurttól, még 1 hét múlva is jól lezárható dobozban, vagy zacskóban tárolva is puha.

Hozzávalók:

40 dkg liszt
pici só
20 dkg margarin
3 dl joghurt

Elkészítés:

Ennyi az egész, túl sok hozzávaló nem kell hozzá, úgyhogy még olcsó is. A hozzávalókat jól össze kell gyúrni, majd 20 percig pihentetni. Ezután ujjnyi vastagra nyújtani, majd éles késsel, vagy derelyevágóval kb 5 10 cm-es darabokra vágni. Tojással le kell kenni, majd megszórni sóval és még ízlés szerint bármivel. Én most az egyik felére sajtot, a másikra pedig szezámmagot szórtam. Ezután sütőpapíros tepsibe helyztem őket, és kb 180 fokon 15 percig sütöttem. Bátran állíthatom, hogy pofon egyszerű és nagyon finom. Én kapásból ennek a mennyiségnek a másfélszeresét vettem, de legközelebb szerintem dupla adag lesz belőle:-)

2 megjegyzés: