2012. április 18., szerda

2 órás kenyér

Bűnös vagyok, nem kicsit, de megérte :-) Az úgy volt, hogy már nagyon régóta szeretnék kenyeret sütni, de kenyérsütő gépem nincs, ezért  mindig csak ácsingóztam az otthoni kenyér illatára. Ámde nem oly rég találtam egy receptet, ami ezen a néven futott. Belekukkantottam, tetszett, főleg mert tényleg csak 2 óra a hozzávalók kimérésével, pihentetéssel, sütéssel együtt és nem kell hozzá kenyérsütőgép. Izgatott voltam, nagyon szerettem volna egy finom, ropogós héjú kenyeret, aminek az illata belengi az egész lakást. Láss csodát az lett:-) Finom, ropogós és abbahagyhatatlan. Most jön a bűnözés része. Mivel elég későn fogtam hozzá, így este 8 után sült meg, gondoltam reggelre kihül és akkor pont jó lesz, persze én nem bírtam magammal és amint langyosodott muszáj volt vágnom belőle. Hmmmmm, mennyei volt és mindez kb este 9kor, de mentségemre legyen mondva, rozsos kenyér volt. Legközelebb kipróbálom a sima, igazi fehérlisztes változatot is.

Hozzávalók:

20 dkg rozsliszt(vagy bármilyen más teljeskiőrlésű)
30 dkg finom liszt
2,5 dkg élesztő vagy egy tasak porélesztő
1 ek cukor
1 ek só
2 dl tej
3 dl langyos víz
fedeles jénai


Elkészítés:

Az összes hozzávalót beletesszük egy nagy keverő tálba, az élesztőt nem kell felfuttatni, csak simán belemorzsolni a tálba. Összekavajuk a hozzávalókat fakanállal, hamar összeáll, felesleges elővenni bármilyen gépet hozzá. Dagasztani nem kell csak annyira kell keverni, hogy összeálljon. Ragacsos, sűrű nokedli tésztát kell hogy kapjunk. Letakarjuk és másfél órát pihentetjük. A pihentetés vége felé a sütőbe fedelestől betesszük a jénait és vele együtt 230 fokra felforrósítjuk. A tésztánkat lisztezett felületre borítjuk nem dagasztjuk most sem, csak kilapogatjuk a kezünkkel kb köralakúra és hajtogatjuk. Először az alját a közepére, majd rá a felső részt, utána ugyanez jobbról és balról. Ha felforrósodott a jénai(ez azért kell, hogy ne tapadjon le a kenyér, megjegyzem nekem kicsit letapadt, de szerintem hamar kivettem a sütőből), akkor óvatosan levesszük róla a fedelét és a tésztánkat beleejtük, fedő vissza és mehet a sütőbe 30 percre, majd fedő nélkül még 10 percig sütjük ugyanezen a hőfokon.


még egyben, kár hogy az illata nem jön át :-)


az első szendvics belőle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése