2011. október 26., szerda

Fahéjas-almás pite

Már javában az őszben járunk, sőt már lassan inkább télnek nevezném. Ilyenkor jön meg aztán az ember lányának a kedve igazán a sütögetéshez (addig se kell a fűtést bekapcsolni:-) No meg azok a jó kis ünnepeket idéző illatok, amik ilyenkor bejárják az egész lakást, na az se utolsó szempont. Nekem valahogy almás-fahéjas dolgokat, illetve mézes sütiket csak az ősz beköszöntével jut eszembe sütni.
Így egy szép októberi napon került terítékre ez a finom almás süti.

Hozzávalók:

Tészta:

50 dkg finom liszt
25 dkg RÁMA
12,5 dkg porcukor
2 tasak vaníliás cukor
1 tasak sütőpor
2 tojás
2 evőkanál tejföl

Töltelék:

2 kg alma
20 dkg cukor
2 teáskanál fahéj
1 citrom reszelt héja

Továbbá:

zsemlemorzsa
1 tojás sárgája a kenéshez
fahéjas cukor a szóráshoz

Elkészítés:

Almát reszeljük és állni hagyjuk.
A lisztben elmorzsoljuk a margarint, hozzáadjuk a cukrokat, a sütőport, a tojásokat végül a tejfölt és egy csipet sót. Összedolgozzzuk, majd 2 cipót formázunk belőle, alufóliába csomagolva a hütőbe legalább egy órát pihentetjük. Kibélelünk egy tepsit sütőpapírral, az egyik cipót  pedig tepsiméretűre nyújtjuk, villával megszurkáljuk, majd zsemlemorzsával meghintjük. Ezután a reszelt almához keverjük a fahéjas porcukrot és a citrom reszelt héját. Rászorjuk az almát a tésztára. A másik cipót pedig tetszés szerint ráreszelhetjük a tetejére, vagy csíkokat sodorhatunk és berácsozhatjuk. Én most megpróbáltam kb ugyanakkora méretűre nyújtani és rásímítani az almára, ezt is megszúrkáltam villával és tojással lekentem. Előmelegített sütőben 50 percig sütjük. Fahéjas cukorral megszórjuk tálalás előtt.

2 megjegyzés: