2011. október 10., hétfő

Mézes mustáros csirkecombok krumpli lángossal

Állandóan csirkét eszünk, de komolyan csirkét csirkével, hol a mellét, hol a combját. Már néha azt hiszem hogy csirkemérgezést fogunk kapni. Szóval, ha már a hús egyféle, próbálom legalább különbözőképpen elkészíteni hétről hétre, hogy ne csak mindig a rántott csirkemell kerüljön az asztalra.
Most egy kis mézes mustárosra esett a választás.

Hozzávalók:

1 kg csirkecomb, vagy szárny, vagy épp amilyen
1 dl méz
1dl mustár
3 evőkanál narancslé


Elkészítés:

A combokat besózzuk és borsozzuk. Majd a összeállítjuk a páclét. A mézet mustárt és a narilét összekeverjük. A combokat beletesszük egy nagyobb zacskóba erre öntjük rá a pác levet, óvatosan összerázzuk és a hűtőbe tesszük legalább 1-2 órára, de mégjobb ha egy egész éjszakára. Másnap kivesszük tepsibe tesszük a combokat, amik már jól magukba szívták a finom mézes páclevet. Előmelegített sütőbe tesszük, se zsíradék, se alufólia nem kell rá a páclé és a combok is engednek annyi levet amiben szépen megpuhul a hús, kb 1 óra alatt.
Bármilyen köret illik hozzá, akár törtkrumpli, akár rizs. Én most krumpli lángost készítettem, amit TücsökBogár Konyhájában találtam.
Amikor a receptet olvastam még nem is sejtettem, mikor azonban az előkészületeknél jártam volt egy kis deja vu érzésem. És mikor végre megkóstoltam akkor ugrott be, hogy én ilyet már ettem anno gyerekkoromban, méghozzá a nagymamám készítette nekünk, de mi akkor nem hússal ettük, hanem jól megcukrozva. Ma már lehet nem tudnám úgy megenni, de akkor ez volt a legjobb:-)

Krumpli lángos


Hozzávalók:

70 dkg krumpli
20 dkg rétesliszt
5 dkg vaj
bors
2 tojás


Elkészítés:

A krumplit héjában megfőzzük, ha megfőtt és kihült összetörjük, majd beletesszük a lisztet a tojást,vajat, sózzuk, borsozzuk. Jól összekeverjük egy lágy krumplis tésztát kell kapjunk, ezt lisztezett nyújtódeszkára tesszük és kinyújtjuk. Majd tetszóleges formára szagatjuk. Én most szívecskéket választottam. Majd bő, forró olajban kisütjük. Hidegen is isteni, legalábbis nekem úgy finomabb:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése