2011. október 8., szombat

Zabpelyhes süti

A hétvégén most diétás hangulatomban vagyok, így a sós spenótos tészta után gondoltam pont jó lesz egy kis fahéjas zabhelyhes finomság.
A receptet a csoportomba járó Danika anyukájától kaptam. A rövid története csak annyi, hogy amikor még Dani nem volt ovis, csak a nagytesóért jöttek óvodába, akkor egy délután a gyerek valami kekszfélével a kezében rohant be az udvarra. Olyan guszta volt és finomnak tűnt. Ezért gyors felderítés után kiderült ez bizony házi kekszecske. A jószívű gyermek felajánlotta a kezében lévő darabot(amit fájó szívvel, de visszautasítottam-csak nem eszem meg a gyerek elől:-), de a receptet "kiköveteltem" magamnak:-) Jelentem isteni finom, pont olyan mint amilyenre vágytam ma:-)

Hozzávalók:

15 dkg zabpehely
10 dkg liszt
12 dkg cukor
15 dkg vaj
1 tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
2 kk. fahéj
mazsola(de ez elhagyható)


Elkészítés:

Ugyanúgy mint a muffinoknál először a száraz, majd a nedves összetevőket kavarjuk össze, majd a kettőt összeöntve összeforgatjuk a tésztánkat. Tehát először a vaj-cukor-tojás keverés, majd liszt-zabpehely-fahéj-szódabikarbóna. Amikor a kettőt összekeverjük akkor mehet bele az előzőleg beáztatott mazsola, vagy egy kis aszalt szilva, meggy, esetleg kókuszreszelék. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük a kezünk által gyártott kis golyókat, majd a tenyerünkkel lelapítjuk. Forró sütőbe mehet 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése