2013. február 1., péntek

Zöldborsófőzelék

Igen, jól látjátok a címet. Nyugi nem egy hiper-szuper, új főzelékrecepttel jöttem, ez egy sima, mezei az aminek látszik :-) Hogy akkor mégis miért hoztam, hiszen ez pofon egyszerű és még a kezdő háziasszonyok se tudják elrontani, nos jelentem ez nem így van. Nekem valahogy a főzelékkészítés egy mumus. Nem tudom honnan ered, talán arra vezetném vissza hogy nem nagyon rajongtam gyerekkoromban a főzelékekért, a krumplit azt szerettem, de a kelkáposzta, sárgaborsó, paradicsom, bab... hát ki lehetett kergetni velük a világból. Így aztán mikor önálló konyhám lett eszembe se jutott ezek elkészítése. Akkor meg már főleg nem mikor elkezdtem dolgozni, hiszen az oviban hetente minimum kétszer szokott főzelék lenni, így az esetleges vágyaimat ott kiélhettem. Mivel már lassan 2 hónapja nem dolgozom, így csodák csodájára kezd egy kis hiányérzetem lenni. Így tehát gondoltam nekiállok. Az első próbálkozaim egyike volt a lencse, hát.... hagyott kívánnivalót maga után:-) Valahogy a sűrűsége se jött össze: először túl sűrű, aztán túl híg lett, a fűszerezés se sikerült tökéletesen eltalálnom, de nem baj nem adtam fel. Annál is inkább mert a pocaklakómat nem etethetem majd bolti, vacak bébiételekkel, azt már nem, így ha törik ha szakad majdcsak belejövök egyszer. A héten pedig a zöldborsónak ugrottam neki, és hát így elsőre egész jó lett, sőt kimerem jelenteni, hogy finom :-) Ezért is mertem elhozni ide.

Hozzávalók:
 
fél kg zöldborsó( most természetesen mirelitet használtam, hisz nincs friss)
2 ek. olaj
2 ek. cukor
2 tk só
1 tk petrezselyem
2 ek. liszt
4 dl tej

Elkészítés:

A zöldborsót az olajon megpároljuk, közben hozzáadjuk a cukrot és a sót, ha már puha, akkor lehúzzuk a tűzről és a lisztet hozzákeverjük. Apró adagokban hozzáöntjük a tejet és lassú tűzön felforraljuk, közben kevergetjük, nehogy leégjen. Hozzászorjuk a petrezselymet, majd ha elég sűrű akkor kóstoljuk, ha nem elég ízes teszünk még bele ezt azt, ami épp hiányzik. Ha túl sűrű, akkor tejjel tovább hígíthatjuk. Sült virslivel tálaljuk.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése