2013. február 3., vasárnap

Lasagne

Elég sűrű vendég nálunk a bolognai spagetti. Nincs vele sok gond, finom, mi kell még. Jóból is megárt a sok, mint tudjuk, ezért gondoltam kipróbálom a lasagne-t, még nem készítettem, nem is tudom miért, de szerintem átveszi a bolognai helyét ezentúl :-)

Hozzávalók:
 
1 csomag bolti lasange tészta
fél kg darált hús
1 doboz sűrített paradicsom( én a lidl-set szoktam)
pici őrőlt pirospaprika
1 fej hagyma
kicsi olaj
fél liter tej
kb 5 ek. liszt
kb 5 dkg vaj
cukor
bors
oregánó
bazsalikom
és sok-sok sajt

Elkészítés:

Először a ragut készítem el. A hagymát felaprítom és olajon megfonnyasztom, rádobom a húst és fehéredésig pirítom, közben sózom, borsozom. Ezután ráöntöm a sűrített paradicsomot és egy pici vizet, jól elkeverem, és hogy legyen egy kis színe még adok hozzá pirospaprikát is. Fűszerezem oregánóval és bazsalikommal. Lefedem és hagyom kicsit főni, hogy összeérjenek az ízek. A legvégén cukrozom, bár ezt el is lehet hagyni, ízlés dolga. Ha ez kész jöhet a besamellmártás, ami kicsi vaj, liszt és tej keverékéből áll. A vajat megolvasztom, ráteszem a lisztet és kicsit elkeverem, ehhez adagolom hozzá a tejet. Lassú lángon addig kevergetem amíg szép sima masszát nem kapok, kicsit sűrűbbet, mint a palacsinta tészta. Ezt is kicsit sózóm, vegetázom. Végül jöhet a tészta, amit forró vízben kicsit előfőzök, hogy tuti puha legyen a végén, nem kell teljesen átfőzni, mert akkor szét esik. Előveszek egy közepes méretű tepsit, vagy jénait, kicsit megolajozom az alját és megszóróm zsemlemorzsával, hogy ne ragadjon le a tészta. Egy sor tésztával kezdek, rá megy egy kisadag húsos ragu, erre egy adag besamellmártás, majd újra tészta, ragu... Legfelül ragu legyen és mártás, erre teszek sok sajtot és már mehet is a sütőbe. Egy fél órát alufólia alatt sül, majd utána addig még a sajt szépen megpirul rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése