2013. február 24., vasárnap

Hidegtál

Meglepi szülinapi bulira készültünk a hétvégén. A párom anyukájának volt születésnapja. Teljes titokban ment a szervezés. Hála ég mindenki megtartotta a titkot, így aztán igazi meglepetés kerekedett :-) Sokat gondolkodtunk, hogy mi legyen a menü. Mivel nem rendelkezünk, sem nagy nappalival, sem nagy étkezővel, ezért egy több fogásos, késsel, villával evős vacsi szóba se jöhetett, hisz a 10 fős csapat nem tudna egyszerre leülni az asztalhoz. Ezért jött az ötlet, hogy hidegtálakat csinálok, sok kis apró falatnyi husikat, salátát és mindenki azt csemegézik az ölbe vett kis tányérjáról amit akar. Nagy előnye még amellett, hogy helytakarékos megoldás, hogy nem kell aggódni a melegentartás miatt, hisz ugyebár pont ez a lényeg :-)

 
 
A tálon 3 féle hús szerepelt: fasirtgolyók, sajttal-sonkával töltött tekercs, és mexikói zöldségekkel töltött tekercs.
 
Egyszerű az egész. A fasirt a szokásos módon készült, csak miniváltozatban. A töltött husikhoz karajt használtam. Jó vékonyra kiklopfoltam, majd sóztam. A töltelékhez elöször apróra daráltam a sonkát és a sajtot, illetve egy adag mexikói zöldségkeveréket megpároltam. A sonkát és a sajtot összekevertem és egy szép nagy szelet hús közepére raktam, feltekertem, és egy szelet baconnel is körbetekertem, majd egy darabka alufóliába becsomagoltam, hogy ne follyon ki a töltelék, illetve, hogy ne essen szét a hús sütés közben, valamint így hamarabb megpuhul. Egy tepsibe szépen egymás mellé raktam őket és kb 45 percig közepes hőfokon megsültek. A zöldségeket eközben összekevertem egy tojással, egy kis áztatott zsemlével, sóval, borssal, petrezselyemmel. A masszát szintén egy sózott karaj közepére halmoztam és ugyanúgy jártam el vele mint a sonkással, csak erre nem tettem bacont. Ha megsültek, akkor úgy a fóliában hagyva hagyjuk, hogy kihüljenek, majd kicsomagoljuk őket és szépen felszeleteljük. A tálalás már csak fantázia kérdése. Én most saláta leveleket használtam.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése