2012. május 10., csütörtök

Kukoricapelyhes-joghurtos csirkemellfalatok

Csirkemellfanok vagyunk, ez már nem újdonság. Sokan leragadnak a csirkemellkészítés kétféle variációjánál, miszerint rántva, esetleg natúr húsként kisütve tálalják. Nem mondom ezek se rosszak, de nem szabad alábecsülni ezt a finom étket, megérdemli hogy kisérletezzünk vele. Mivel szeretem a változatosságot, főleg kajában, így folyamatosan kutatok újabb és újabb receptek után. Nem rég leltem rá, erre a pofonegyszerű, egészséges, húsos ételre.

Hozzávalók:

csirkemell
só, bors
natúr joghurt
csirke fűszerkeverék, vagy bármi amilyet el tudunk csirkén képzelni
kukoricapehely(natúr természetesen)
szezámmag(elhagyható)


Elkészítés:

A csirkemellett felcsíkozzuk, sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük. Beleöntjük a joghurtot abba a tálba amiben majd sütni szeretnénk a csirkét. Én egy szögletes jénait használtam. A joghurtba beleforgatjuk a csirkemelleket és egy éjszakára a hűtőbe tesszük. Másnap kivesszük, apróra tördelt kukoricapehelyben megforgatjuk, esetleg szezámmag is kerülhet rá.  Én a kukoricapelyhet úgy szoktam apróra törni, hogy egy zacskóba teszek annyit amennyire szükségem van jól összefogom a zacsi száját és minden erőmet beleadva az asztalhoz csapkodom, jó stresszlevezetés:-), esetleg húsklopfolóval ütögetem. Mindkettő hatásos.
Kb fél óra alatt közepes hőfokon megsütjük. A joghurttól jó omlós lesz a husink, a kukoricapehelytől pedig jó ropogós. Nem elhanyagolható az sem, hogy nem kell olaj a sütéshez, így még az egészségünkkel is jót tettünk:-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése