2012. május 21., hétfő

Brokkolis lepények

Szeretem a brokkolit mindig is szerettem, bár gyerekkoromban nem emlékszem, hogy valaha is az asztalra került volna, sőt még a zöldségesnél se nagyon láttam ilyet. Aztán egyszer valahogy, már  nem is emlékszem mikor és hogyan, de igen szoros barátságot kötöttünk mi. A hétvégén a szokásos csirkemelles, húsleveses vasárnapi ebéd volt, de valahogy én annyira de annyira nem kívántam most a rántott húst, ezért gyors vettem egy szép fej brokkolit és megalkottam magamnak ezt.

Hozzávalók:

1 fej brokkoli
10 dkg sajt
kb 5 dkg liszt
só, bors
1 tojás

Elkészítés:

Pofon egyszerű. A brokkolit rózsáira szedjük, sós vízben megfőzzük, majd szűrőlapáttal egy edénybe szedjük és villával összetörjük. Nem kell nagyon pépesre, én legalábbis szeretem érezni a brokkolidarabokat benne. Ha kicsit kihűlt, akkor hozzáadjuk a tojást, a reszelt sajtot, lisztet, összekeverjük. Majd megkóstoljuk és fűszerezzük. Ha kész akkor egy kanál segítségével, forró olajos serpenyőbe kanalazunk kis halmokat, majd a kanál segítségével kilapítjuk, hogy kis lepényeket kapjunk. Pirulásig sütjük mindkét oldalát, de ne túl nagy lángon. Fokhagymás natúr joghurttal a legfinomabb szerintem.

épp forró fürdőt vesznek :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése