2012. június 11., hétfő

Túrós-cseresznyés desszert

Imádom a tavaszt, nagyon sok mindenért. Talán ez abból is adódik, hogy tavasszal születtem. Nem tudom mindenesetre jól esik minden ami a tavaszhoz kapcsolható, a zöldülő fák, a csodaszép virágok, a napfény, no meg a szép piros bogyós gyümölcsök. A hétvégére eldöntöttem, hogy nem is sütök semmit, csak gyümülcsöket eszünk nasinak, vettem egy kiló cseresznyét, epret, zöld almát... Igen ám, de szombat délelőtt szembe jött velem a hűtőben egy fél kilós túró, ami sűrgős felhasználásért kiáltott. Sütni továbbra se akartam, kedvem se volt hozzá. Gyorsan szétnéztem mi van a kamra polcon és összehoztam kb félóra alatt ezt az isteni finomságot.

Hozzávalók:

kb fél kg túró
fél kg magozott cseresznye, meggy, vagy bármilyen gyümölcs
1 doboz habtejszín
cukor, ízlés szerint
kb 10 dkg étcsoki


Elkészítés:

A gyümölcsöt kimagozzuk, feldaraboljuk, attól függően milyen gyümölcsöt használunk. A túrót villával áttörjük. A tejszínt keméyn habbá verjük, a legvégén hozzákeverjük a cukrot is. Én most barnacukrot használtam, illetve tettem volna bele citrom reszelt héját is, ha lett volna itthon:-) A habhoz óvatosan hozzákeverjük a túrót. Előveszünk valami mutatós kelyhet, aljára teszünk egy pár szem gyümölcsöt, rá a túrós masszát majd újra gyümölcs, újra túró. A legvégére szerintem aza jó, ha gyümölcs kerül. Én a végén még megspékeltem egy kis étcsokival is, de természetesen kihagyható. És ennyi az egész, ugye, hogy pofon egyszerű?! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése