2011. november 10., csütörtök

Sajtkrémleves

Életemben most készítettem másodjára ezt a levest. Megmondom őszintén, az első több volt mint rossz, majdhogynem ehetetlen volt. Akkor még nem tudtam, amit ma már igen, hogy nem csak kizárólag bennem volt a hiba, hanem a receptben és a nem megfelelő minőségű sajtban, ugyanis az a fránya sajt nem volt hajlandó ez istennek se szépen, lágyan szétolvadni a levesben, hanem egy nagy gombóccá alakította magát és gondolta úgy is marad örökre. Na többek között ezért is volt ehetetlen.
Na de most ismét nekiveselkedtem kerestem, kutattam a legjobb receptek után, de csak nem sikerült megtalálni a megfelelőt, így hát a kreativitásomra hagyatkozva alkottam meg ezt.

Hozzávalók:

1 nagy fej vöröshagyma
10 dkg vaj
3 evőkanál liszt
kb fél l tej(de lehet több, attól függ mlyen sűrű levest szeretnénk)
15 dkg sajt
2dl húsalaplé
só, bors

Elkészítés:

A hagymát lereszelem, a vajat felhevítem és a hagymát kicsit megpirítom benne. Ezután a liszttel besűrítem, majd fokozatosan öntöm hozzá a tejet, csomómentesre keverem, közben ízlés szerint fűszerezem. Ha felforrt, akkor rakom bele a sajtot ekkor már nem kell nagyon főzni, csak hogy a sajt elolvadjon. Ha túl sűrű akkor húsalaplével hígítható. Pirított kenyérkockával tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése