2011. november 2., szerda

Aranygaluska

Gyermekkori nagy kedvenc ez. Anyukám olyan fantasztikusan csinálja, hogy eddig nem nagyon mertem hozzáfogni, nehogy csalódás érjen. Ám a nyáron miután belevetettem magam a kelttészták rejtelmeibe, gondoltam egy nagyot és hozzáfogtam. Hááááát, mit mondjak az első próbálkozás hagyott némi kívánnivalót maga után, de azért elfogyott. Na de ez nem vette el a kedvem, próbálkoztam másodszor is, na az már azért kezdett hasonlítani az eredetire.
Mivel az őszi szünet kellős közepébe vagyunk, ezért itthon töltöm a hetet, így ismét alkothatok a konyhában, hisz időm mint a tenger. Mivel az elmúlt napokban annyi húst ettünk, hogy már a könyökünkön jött ki, gondoltam a mai hűvös, ködös nap megfelelő lesz egy kis kelt tésztához, így esett a választás az aranygaluskára. És milyen jó, hogy ezt választottam, hisz minden szerénység nélkül mondhatom, hogy harmadik próbálkozásra lett igazán tökéletes.

Hozzávalók:

Tészta:

60 dkg liszt
375 ml tej
3 dkg élesztő
pici só
5 dkg cukor
3 tojás sárgája
6 dkg olvasztott ráma



Diós töltelékhez:

20 dkg durvára tört dió
8 dkg cukor
10 dkg mazsola
reszelt citromhéj

Elkészítés:

Az élesztőt langyos cukors tejben felfuttatjuk. Kimérünk 60 dkg lisztet és az olvasztott rámán kívül mindent beleteszünk, ráöntjük a langyos élesztős tejet és dagasztani kezdjük, ha félig összeállt hozzáadjuk az olvasztott margarint. Addig dagasztjuk még az edény falától elválik. Duplájára kelszetjük 1 másfél óra alatt. Ha megkelt, akkor kivajazunk egy tepsit és olvasztott margarinba mártott kanállal kis halmokat szaggatunk a tepsibe, ha egy réteget leraktunk akkor megszórjuk a dióscukorral, az előzőleg beáztatott mazsolával, majd a reszelt citromhéjjal. Tovább folytatjuk a rétegezést mindegyik réteg tetejét megszórjuk a dióval és a többi hozzávalóval, a legvégén pedig felvert tojással megkenjük. Hagyjuk ismét egy fél órán át kelni, majd előmelegített sütőbe toljuk és aranysárgára sütjül. Tálaláskor vanília sodóval kínáljuk. Nálam ez a vanília puding hígabb változata szokott lenni, szerintem ezzel is tökéletes.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése