2011. november 6., vasárnap

Fordított meggyes süti

Mostanában szerintem ez volt a legjobb süti ami kikerült a kezeim közül. Aki szereti a meggyeset(de annak is aki nem rajong annyira érte), annak tuti találat. Egy kis fahéjjal, dióval megbolondítva valami mennyei érzés bele harapni. Igaz mindössze 1 azaz 1 szelet jutott nekem, de ez csakis az én hibám. 1.Mivel először csináltam ne mertem egyből dupla adaggal kezdeni (pedig kellett volna):-)
2. Nem voltam elég gyors, mire észbe kaptam már csak morzsákat találtam.
Tanulság: a megadott mennyiségnek minimum a dupláját kell venni legközelebb:-)

Hozzávalók:

6 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor
3-4 evőkanál darált dió
fél evők. fahéj
fél evők. szódabikarbóna
1 csomag sütőpor
1 tojás
1,5 dl tej
1 evők. olaj
15 dkg meggy
pici só
vaj a forma kikenéséhez


Elkészítés

A lisztet, sütőport, szódabikarbónát, diót, fahéjat, cukrot és a sót összekeverjük. Másik edényben pedig a tojást, olajat és a tejet. A két keveréket öntsük össze és csomómentesre keverjük. Egy kör alakú formát kivajazunk, megszórjuk az alját meggyel, jó sűrűn, majd erre öntük rá a masszát.
180 fokon 25-30 percig sütjük. A sütőből kivéve fordítsuk meg egy kör alakú tányérra, így hagyjuk kihűlni.




Ez az egy szelet jutott:-)

1 megjegyzés: