2011. szeptember 26., hétfő

Szülinapi Feketeerdő torta

Hát az úgy volt, hogy a párom tesójának szülinapja közeledett és mindenképpen valami egyedivel szerettem volna meglepni, mivel önző módon magamra is gondoltam(nem szeretem a túl krémes sütiket, tortákat), így a feketerdő mellett döntöttem. A meggyet mindenki szereti  a csokis dolgokat szintén, nagyon nem foghattam mellé:-) A másik döntő érv ami miatt ez a finomság készült, az a recept egyszerűsége. Amit az egyik számomra igen kedves volt ovisom anyukájától "loptam", Köszi Böbi:-)

A recept:

Tészta:

6 tojás
20 dkg porcukor
6 evőkanál forró víz
30 dkg liszt
1 cs. sütőpor
2 evőkanál kakaó

A tojások sárgáját a porcukorral 15 percig fehéredésig keverjük(fontos, hogy ilyen sokáig, igaz már 3 perc után unja az ember, de muszáj). Ezután kis adagonként hozzáadjuk a vizet, majd a sütőporos kakaós lisztet, legvégül óvatosan hozzákeverjük a tojásfehérje felvert habját. Kapcsos tortaformába öntjük, (amit előzőleg kibéleltünk sütőpapírral)Tűpróbáig sütjük. Igaz hogy nem szabad nyitogatni a piskóta sütésnél a sütőajtót, de ez csak az első 10 percre vonatkozik. Utána már szabad:-) Én legalábbis legalább 3szor nyitottam ki:-)

Meggyes töltelék:

1 üveg meggybefőtt(nálam 450g-os volt)
vanília puding
2 evőkanál cukor

4 dl meggylevelet felfőzünk egy csomag vaníliapudinggal és 3 evőkanál cukorral.Belekeverjük a meggyszemeket. És ennyi, de tényleg. Isteni finom.

Tejszínes töltelék:

6 dl tejszín
2 evőkanál cukor
1 csomag zselatinfix(nekem ez vált be, de lehet sima zselatinpor is, vagy bármilyen habfixáló)

Tejszínt felverni, cukrot zselatinfixet  belekeverni és kész.

Elkészítés:

Én 2 részre vágtam a tortaalapot rákentem a meggyestölteléket, majd habzsákba töltöttem a tejszínt és abból nyomtam a meggyes rétegre. Rátettem a piskóta másik részsét és a tetejét meg az oldalát megkentem a maradék tejszínnel, a végén csokiforgáccsal díszítettem és a maradék meggyszemekkel.
Igazából ez már csak fantázia kérdése:-)

A fényképért elnézést,nem a legjobb ezt(is) még gyakorolni kell:-)

UI.: Köszönet a szomszéd néninek, nélküle ez a torta nem készülhetett volna el. Ugyanis a tojásfehérje felverés után felmondta a szolgálatot a habverőm, füstölt, olvadtak az alkatrészek stb.:-) Szóval mikor végre a 4. szomszédot otthon találtam és kaptam tőle egy habverőt folytatódhatott a tortakészítés.





1 megjegyzés:

  1. Mostmár itt is látom, milyen szuper lett! Volt kedved a habzsákkal "vacakolni"? :)) Én nyomom kanállal ...egy kör ez, egy kör az .. :))) nagyon-nagyon szép lett, gratulálok! Jöhet a következő ...

    VálaszTörlés