2011. szeptember 19., hétfő

Sajtos pogi

Egy kis édes után jöhet a sós, majd ismét édes és így tovább, nálam mindig ez a sorrend:-). Ha pogácsákról van szó akkor nekem ez vált be a legjobban. Ez volt az első élesztős receptem amit kipróbáltam kb 6-7 éve. Valahogy az élesztő az nekem mindig mumus volt, már magam se tudom miért, de amelyik recept úgy kezdődött hogy "vegyél 5 dkg élesztőt", na akkor én azzal a lendülettel mindig tovább lapoztam a könyvben. Na ezzel a pogi recepttel megtört az átok:-)




Hozzávalók

50 dkg liszt
25 dkg margarin
1 dkg só
1 evőkanál sertészsír
3 dkg élesztő
2 tojás sárgája
1 pohár tejföl
1 dkg cukor
6 dkg sajt
1 dl tej



Elkészítés:

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk. A lisztet a margarinnal a zsírral, sóval, tojás sárgájával elmorzsolunk.
Hozzáadjuk az élesztős tejet, tejfölt (tésztánk kissé lágy lesz, semmi pánik ez így lesz jó).
Lisztezett nyújtótáblán kinyújtjuk, majd 3x 15 percig pihentetjük és hajtogatjuk(mindig azonos módon)
Végül 2-3 cm vastagra nyújtjuk, apró szaggatóval kiszaggatjuk, tojással megkenjük, sajttal megszórjuk.Tepsibe rakva meleg helyen még 15 percig kelesztjük, forró sütőben közepes tűzön sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése