2011. szeptember 19., hétfő

Isteni kakaós csiga

A nyáron egy hosszabb kényszer szabadságon voltam munkahely váltás miatt. Így a rámszakadt temérdek időt a konyhában,vagy a laptop előtt görnyedve töltöttem különböző gasztroblogok és sűtős-főzős  oldalak böngészésével. Mivel a kezdeti próbálkozásaim egész jól sikerültek, ehetőek voltak, sőt még a küllemük is hasonlított az eredetire, így egyre bátrabban mertem belefogni a következő recept megvalósításába. Aztán telt múlt idő, szaladtak a napok, hetek és egyre jobban érlelődött bennem a gondolat hogy nekem is meg kellene osztani a gasztroélményeimet a nagyérdeművel. Először azon a bizonyos közösségi oldalon próbáloztam csak képi formában a megosztással, mivel nem csak itthon hanem ott is sok dícséretet bezsebeltem, az önbizalmam gyarapodásával végül csak rászántam magam, és íme az első bejegyzés.
Na de térjünk a lényegre. Az első ami felkerül az gyerekkorom és sajnos felnőtt korom is egyik kedvenc péksütije a kakaóscsiga.
Fontos, hogy porcukros kakaós töltelék tényleg porcukor legyen és jó vastagon, különben nem lesz elég édes. A kristálycukor pedig azért nem megfelelő, mert a feltekerésnél és szeletelésnél szépen kiszóródik az összes cukor (tapasztalat), kiskanállal kellett összekaparnom a kakós cukrot a nyújtó deszkáról:-)
A másik elhagyhatatlan dolog a vaniliás cukros tej, ezt a legvégén kell még forró állapotban a tepsiben rálocsolni a csigákra. Ettől lesz olyan finom puha. Isteni, próbáljátok ki!
Nekem így sikerült.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése