2016. február 6., szombat

Zabos-pizzás fonatok

Igen-igen jól olvassátok, nem elírás zabos :-) Ugyanis úgy döntöttem, hogy idén megreformálom a család menütárát. Jó tudom voltak már próbálkozások, kisebb nagyobb sikerrel, de gondoltam itt az új év, új kihívásokkal, akkor vágjunk bele. Jól be is vásároltam mindenféle egészségesnek kikiáltott alapanyagokból, úgymint, xilit, kókuszolaj, bulgur, köles, zabpehelyliszt... Az égiek is jobban mondva a nagy áruházláncak is velem voltak, mert éppen most akcióztak le minden "fitt cuccot" :-)
Szóval most már nincs visszaút csak neki kell állni ennek a reformnak :-)
Az első áldozatom erre a zabpelyhes-pizzás tekercsre esett. Leves után, vagy akár egy jó film közben is jó elnyammogni rajta és ha nem is teljesen bio és fitt, azért majdnem teljesen bűntudat nélkül ehető :-)

Hozzávalók:

 250 g zabpehelyliszt
150 g búzaliszt (ez a csalás része, nem mertem teljesen teljes kiőrlésűből, nehogy túl száraz legyen, legközelebb kipróbálom úgyis :-)
100 g teljes kiőrlésű liszt ( bármilyen jó)
3 evőkanál kókuszolaj
kb 4 dl langyos víz
3 kk só
3 tk porélesztő

Töltelék:

sűrített paradicsom
kethup
oregánó
reszelt sajt

Tetejére:

tojás


Elkészítés:

A tészta hozzávalóit elkeverjük, összedolgozzuk, a vizet kis mennyiségben adjuk hozzá, liszt minőségétől is függ menni kell bele. Lényeg ne legyen se túl ragacsos, se túl kemény a tészta. 15-20 percre pihentetjük.
Addig a töltelék hozzávalóit is összekeverjük. Én a lidlben szoktam szoktam venni a sűrített paradicsomot, meg nem mondom hány dkg, de kb 2x akkora mint azok a kis májkrémes kerekdobozos konzervek. Ezt elkverem annyi kethuppal hogy kenhető legyen teszek bele még oregánót és kész is.
Amikor pihent a tésztánk, kinyújtjuk téglalap alakúra, felét megkenjük ezzel a masszával és sajtot szórunk rá, ráhajtjuk a tészta másik felét és éles késsel hosszú csíkokra vágjuk. A csíkokat elfelezzük, negyedeljük attól függően ki milyen hosszú fonatokat szeretne. Ezeket picit megcsavarjuk és tepsibe helyezzük, tojással megkenjük és előmelegített sütőben 180 fokon aranybarnára sütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése