2013. április 19., péntek

Nagyanyáink receptje - Az ecet

Most kivételesen nem valami finomságról írok, annak ellenére, hogy egy élelmiszer a főszereplő.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem a fürdőszoba takarítás, különös tekintettel a tükör és a csaptelepek, no meg a makacs vízkő eltávolítás nem tartozik a kedvenceim közé. Próbáltam már elég sok mindent vegyszert és vegyszermentes tisztítószert, olcsót-drágát, agyonreklámozottat és kevésbé ismertet, de valahogy  tökéletes eredmény sose volt. Vagy foltot hagyott maga után, vagy csíkos volt a tükör még félóra pucolás után is, vagy túl drága, vagy...
Nos jelentem itt a megoldás, bár lehet ez már másnak hamarabb leesett, de nekem csak most. Az ECET!!!!
Egyszerű, de nagyszerű, olcsó, kiméletes, vegyszermentes és hatásos. A trükk mindösszesen csak annyi, hogy fogunk egy üres szórófejes flakont, félig megtöltjük ecettel, majd vízzel hígitjuk, egy pár csepp illóolajat teszünk bele, hogy az ecet erős szagát elvegyük. Jól összerázzuk és már készen is ál a használatra: tükörre, csaptelepre, üvegfelületekre, én még a bőr ülőgarnitúrát is, meg a fa bútorokat is ezzel spricceltem át, majd egy papírtörlővel átöröltem. Nem hagy nyomot, nem lesz csíkos, csak szép tiszta ragyogás.
Ja és nem utolsó sorban a környezetünket is óvjuk! Így a föld napja közelettével ez is fontos és nem természetesen nem csak akkor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése