2013. március 27., szerda

Lencsefőzelék

Említettem már, hogy nem vagyok egy főzelékfőzőbajnok, sőt, de igyekszem, próbálkozom és mostmár egész jó úton haladok. :-) Ezt a főzeléket már immáron harmadjára készítettem el, de mostanra lett olyan ízű, állagú, amit posztolni is lehet. Amúgy nem nagy ügy elkészíteni, de nekem mégis öröm, ha jól sikerül :-)

Hozzávalók:
 
fél zacskó lencse (amit előző nap vízbe áztatunk)
hagyma
olaj
pirospaprika
mustár
cukor
babárlevél, kb 3 db
rétesliszt
tej
tejföl

Elkészítés:

A lencséről, amit előzőleg beázattunk, leöntjük a vizet. egy másik lábasban hagymát fonnyasztunk, erre rátesszük a lencsét és felöntjük vízzel, kb. kétszer annyival. Sózzuk, babérlevelet teszünk bele és egy kiskanál pirospaprikát is adunk hozzá. Addig főzzük, még a lencse meg nem puhul. Ekkor teszünk hozzá kb. 2 ek. cukrot. Az eredeti recept szerint cukrot kellene karamellizálni, vízzel hígítani és azt hozzákeverni a lencséhez, de én ezt a műveletet kihagyom, túl macerás szerintem, meg amúgy is a barna cukor egy kissé karamellizált ízű, így szinte ugyanaz a hatás. Szóval a cukor után jön a mustár. Ezzel vigyázni kell, mert ha túl keveset rakunk bele ízetlen lesz, ha sokat akkor nagyon savanyú. Tehát kezdjük egy kiskanállal, kóstolgassuk és majd eldöntjük kell-e még. A legvégén jön a tejfölös lisztes habarás. Én újabban réteslisztet használok ehhez a művelethez, mert nem csomósodik úgy be, mint a sima liszt. Szóval a tejfölt elkavarom a liszttel, adok hozzá egy kis tejet és a lencse főzőlevéből is. Ez azért kell, hogy a hideg tejföl ne csapódjon ki a főzelékből, ha rátesszük a habarást. Bár bevallom, néha még így is előfordul nálam, de akkor fakanállal szépen szétnyomkodm és kész. Semmi baja nem lesz tőle az ételnek. Ha elég sűrű, akkor még egy kóstolás, hogy minden íz benne van-e és kész is. Mi sült virslivel, vagy pörkölttel szoktuk enni.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése