2012. augusztus 20., hétfő

Baconbe tekert golyócskák

Ennek az ételnek az eredeti neve "öcsigolyó". Fogalmam sincs miért, de ez az. Nos én kicsit átneveztem, meg hát a hozzávalókon is variáltam így született meg az én golyócskám. Az alapötletet kolleganőimtől hallottam, amikor épp arról beszélgettünk ki mit főz a hétvégén. Én akkor még stefániavagdaltat akartam, de mikor ezt meghallottam egyből változott a terv. Nem bántuk meg :-)


Hozzávalók:

fél kg darálthús
2 zsemle
2 tojás
1 kk só
1 kk pirospaprika
1 kk kakukkfű
20 dkg füstölt sajt
kb 10 db baconszelet
1 nagy fej vöröshagyma
1-2 g fokhagyma
bors


Elkészítés:

Tulajdonképpen ez a hagyományos fasirt felturbózott változata, ezért az elkészítése is szinte ugyanaz. A darálthúst összekeverjük az apróra vágott hagymákkal, sóval, paprikával, füstölt sajttal, tojásokkal, áztatott zsemlékkel és a fűszerekkel. Vizes kézzel golyócskákat formázunk belőle és egy baconnal körbetekerjük. Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk és egymás mellé belefektetjük a golyókat. Sütőben közepes hőfokon fél órát alufólia alatt, majd 10 percet kb még fólia nélkül. Ha megpirult a bacon készen vagyunk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése