2015. október 28., szerda

Pudingos tejfölös sütemény

Egyszerű, nagyszerű, gyerekkel együtt készítve is gyorsan elkészül. Nálam ezek a főszempontok mostanság. Hiszen a kis segédem mindig ott sertepertél mellettem és segíteni szeretne. Én meg persze hagyom, igaz így maszatosabb, lassabb a munkafolyamat, de megéri. 
Lássuk a receptet.

Pudingos részhez

2 csomag vaníliás pudingpor
6 csapott evőkanál cukor
8 dl tej

Tészta:

6 tojás
18 dkg cukor
1 dl víz
1/2 dl olaj
15 dkg liszt
10 dkg rétesliszt
1 csomag sütőpor
csipet só
2 evőkanál kakaópor

Tetejére:

2 nagy pohár tejföl (90 dkg)
5 evőkanál
fahéj

Elkészítés:

Először a pudingot készítem el a szokásos módon, majd hűlni hagyom, néha megeverem, hogy ne bőrözzön be a teteje.
A tésztához szétválasztom a tojásokat, a sárgákat habosra keverem a cukorral. Hozzáadom a vizet és az olajat. A lisztet elkeverem a sütőporral a sóval és a tojásos masszához kevertem. A fehérjéből kemény habot vertem és óvatosan a tésztához keverem. A tészta felét sütőpapírral bélelt tepsibe töltöttem, majd a másik felébe beletettem a kakaóport és azt is a tepsibe öntöttem a világos tészta tetejére. Villával kicsit összekevertem, márványosra mintáztam.  A langyosra hűlt pudingot, rákanalaztam a tésztára és a sütő toltam. 180 fokon tűpróbáig sütöttem. Amíg sült a tészta a tejfölt összekevertem a cukorral és a megsült tészta tetejére simítottam amíg forró. A tetejére fahéjat szórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése