2014. július 28., hétfő

Barackos-túrós torta

És igen, eljött ez a nap is. Tavaly ilyentájt még nem is gondoltam volna hogy ilyen gyorsan. Akkor annyira lekötött a sok újdonság, a szoptatás,büfiztetés, peluscsere, éjszakázás kombinációja, hogy azt se tudtam mikor milyen napot írunk. Na de azóta eltelt egy év és az állandóan síró, cicinlógó kisbabámból, lett  egy egy éves nagylányom, aki már sétál, ha fogjuk a kezét, integet, ha megkérjük, egyedül eszik igaz kézzel-lábbal, pörgős szoknyában illegeti magát, ha zenét hall... :-)
Szóval ünneplés volt a hétvégén. Ennek apropóján leporoltam a tortaformát és elkészítettem kislányom első szülinapi tortácskáját.(mert hogy azt megfogadtam amíg a pocakomban volt, hogy minden évben magam készítem majd neki, lesz ami és amilyen lesz :-)
A barackot imádja, a túrót is sőt az egész család, így hamar eldöntöttem ez lesz a nyerő.

Hozzávalók:

Tészta:

5 tojás
15 dkg liszt
15 dkg cukor
3 dkg kakaópor
1 csomag sütőpor
3 evőkanál olaj

Töltelék

fél túró
kb 3dl habtejszín
cukor ízlés szerint
1 csomag zselatinfix biztos ami biztos :-)
jó sok barack ( 8-10 szem legalább)


Elkészítés:

Kibélelünk sütőpapírral egy 28 cm-es kapcsos tortaformát. A tojásokat egészben egy tálba ütjük és a cukorral habosra keverjük (legalább 10 percig), majd hozzáadjuk a kakaós-sütőporos lisztet. Legvégül pedig az olajat. Jól összekeverjük, formába öntjük, tűpróbáig sütjük.
Ha kihűlt a tészta mehet rá a töltelék. A túrót villával áttörjük. Pár szem barackot aprítóval aprítunk és a túróhoz keverjük ekkor cukrozzuk, ízlés szerint. A habtejszínt felverjük, a túróhoz adjuk, óvatosan keverjük bele., majd a legvégén a zselatinfixet.
Tetejét barackokkal díszítjük, aki szereti tortazselével leönti.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése