2012. december 27., csütörtök

Zserbó

Ha karácsony, akkor bizony nálam kötelező sütemény a zserbó. Valószínűleg ez még gyerekkoromból ered, ugyanis mamám feladata volt mindig ennek az elkészítése. Mivel úgy alakult az életem, hogy 500 km-re lakom most tőle, így átvettem a szerepét és én magam sütöm meg mostmár minden karácsonykor. Illetve eddig még csak ez a második alkalom volt, de terveim szerint még az unokáimnak is én szeretnék majd készíteni :-)

Hozzávalók:
 
50 dkg liszt
1 dkg élesztő
25 dkg margarin
4 ek. porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 mk. szódabikarbóna
csipet só
1 tojássárgája
fél dl tej
1 dl tejföl
 
1 ü. baracklekvár
30 dkg darált dió
20 dkg porcukor

Elkészítés:

Először összeállítom a tésztát. Mindent szépen sorban beleteszek egy nagy tálba. Az élesztőt nem kell felfuttatni előtte. Jól összegyúrom és félreteszem pihenni. Addig elkészítem a tölteléket. Ledarálom a diót és összekeverem a porcukorral. Ha a tészta pihent kb fél órát, 3 részre osztom és külön külön tepsi nagyságúra nyújtom őket. Én a gáztepsiben szoktam sütni. Szóval először kinyújtom az első gombócot, feltekerem a sodrófára és a tepsiben kitekerem, megkenem lekvárral jó vastagon és megszórom a cukrós dió felével. Jöhet a következő tészta nyújtás, erre is lekvár és dió. A legutolsó tésztát ráteszem a tetejére és villával jó alaposan megszurkálom egészen az aljáig, hogy sütés közben a levegő szabadon távozhasson. Kb fél órán át sütöm közepes hőfokon, addig amíg aranybarnára nem kezd változni a tészta színe. Ha kihűlt olvasztott csokival meglocsolom és szép egyenletesen szétkenem a tetején. Én mindig csak másnap szoktam felszeletelni, addigra jól kihűl és összeáll a süti, szépen szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése