2012. november 26., hétfő

Feketeerdő desszert

Tudjátok, ami meggyes az nálunk bármikor jöhet. Sima meggyes sütit nem volt kedvem sütni, de mégis valami meggyesre vágytam. Az már más kérdés, hogy mire elkészült egy falatnál többet nem ettem belőle, mert addigra már nem kívántam, de állítólag finom, szóval merem ajánlani :-)

Hozzávalók:
 
Piskóta:
 
Egyszerű kakaós piskóta, biztos mindenkinek megvan a saját, jólbevált receptje. Az enyém ez:
 
4 tojás szétválasztva
2 ek forró víz
4 ek cukor
6 ek liszt
+ 1 ek. kakaópor
 
Krém:
 
fél liter habtejszín ( hulala a legjobb, ez tuti nem esik össze és fixáló se kell bele)
1 ü. meggybefőtt
5 dkg csokireszelék
pár csepp rumaroma


Elkészítés:

A piskótához a tojásokat szétválasztom. A sárgáját fehéredésig keverem a cukorral, majd hozzáadom a forró vizet és ezzel is kevergetem még egy kicsit, utána beleszitálom a lisztet és a kakaóport. A tojások fehérjét felverem kemény habbá, majd a lisztes keverékhez adom. Sütőpapírral kibélelek egy közepes méretű tepsit és beleöntöm a masszát. Tűpróbáig sütöm.
A habosréteghez felverem a hulalát, a meggyet lecsepegtetem és a meggy levéhez adok pár csepp rumaromát és egy kanál cukrot. Ezzel fogom majd meglocsolni a piskótát. H a piskóta kihűlt, apró kockákra vágom. Előveszek egy kompótos tálat, vagy egy nagyobb poharat, fagyiskelyhet és az aljára teszek pár kocka piskótát, erre gy pár szem meggyet, majd meglocsolom a rumos-cukros meggylével, megszórom csokireszelékkel, erre jön egy kis hab, majd így folytatom újból a rétegezést. Tetejére hab került és egy szem meggyel és csokireszelékkel díszítettem.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése