2012. január 21., szombat

Almás-répatorta

Hosszú hallgatás után visszatértem:-) Hogy miért nem jelentkeztem ilyen sokáig, annak számos oka van. A mögöttünk álló ünnepek, az ezzel járó családlátogatások és a végtelen zabálások, ami miatt most letiltottak a sütésről. Na jó ez azért nem teljesen így van, csak minimalizáljuk a kelttészták és az egyéb nyalánkságok számát. Azért az ünnepek alatt készültek jobbnál jobb finomságok:baconos pulykacomb, kókuszhabos meggyes süti,sajtos pogi és a karácsony nélkülözhetetlen kelléke(legalábbis számomra) a zserbó:-) Viszont a sok készülődés közepette elfelejtettem fényképezni, így ezekről már nem lesz bejegyzés a blogban. Na nem baj, majd jövőre:-) Szóval mivel a fogyókúra jegyében vagyunk, így próbálok olyan sütiket készíteni ami ha nem is teljesen diétás, de legalább félig meddig, a magam megnyugtatása miatt is:-) Az első ilyen művem a fennt említett répatorta. Ettem már egyszer ilyet(bár fenntartásaim voltak), de pozitívan csalódtam, így azon nyomban el is határoztam hogy az idén sütök én is egyet. Kerestem a receptet a neten, de valahogy egyik se nyerte el igazán a tetszésemet, lementettem kettőt is, gondoltam majd ebből alkotok valamit. Aztán ma reggel kreatív napomra ébredtem, hagytam hát a fenébe a recepteket. Elővettem mindent amiről úgy gondoltam jó lehet bele. Pucoltam, reszeltem, mértem kevertem-kavartam, majd ez sült ki belőle:-)

Hozzávalók:

16 dkg teljeskiőrlésű liszt
5 dkg zabpehely
10 dkg dió
1 cs. sütőpor
1 kis doboz tejföl és 1 kefír
1 tojás
10 dkg cukor
fahéj(amit most én elfelejtettem)
12 dkg reszelt sárgarépa
12 dkg alma
5 dkg mazsola

Almát és a répát meghámoztam, lereszeltem. A száraz és a nedves összetevőket külön-külön összekevertem, majd a legvégén hozzáadtam a reszelt répát és az almát. Ha mindez összeáll, akkor egy lisztezett formába töltjük és kb 40 percig sütjük közepes hőfokon.
A megsült és kihült szórhatunk rá porcukrot, vagy csokimázzal bevonhatjuk. Én most a kalóriakímélőbb változatot választottam, házi szilvalekvárral kentem meg a tetejét.


Itt még csupaszon:-)




Első harapásra kicsit fura volt az íze, mivel nem a megszokott fehét liszttel készült, de amikor ezen túltesszük magunkat, akkor már nem rossz, sőt. Szerintem fel fog kerülni a repertoárba:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése